Jóga egyszerűen

Ászana-szerda, 6. rész

Egy ikonikus ászanával folytatjuk a sorozatot: a pillangótartást (baddhakónászana) nézzük meg most közelebbről. Mi, nők nagyon sok feszültséget “tárolunk” a csípő, a belső comb körül, így számunkra különösen fontos ennek a területnek a nyújtása. A térdek megnyitásával, talaj felé süllyedésével ennek a feszültségnek az elengedését támogathatod, emellett ez a póz a befogadás, a nőiség szimbóluma… Tovább »

Inspiráló őszi képek

Az ősz nekem csupán átmenetet jelent a nyárból a télbe, felkészülés egy nyugodtabb, lassabb évszakra, és jellemzően az elengedés időszaka is. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne akár egy új kezdet, például a jógával való ismerkedés ideje 🙂 Ugyan nem ez a kedvenc évszakom, de a színeit mindig is csodáltam, össze is gyűjtöttem… Tovább »

Ászana-szerda, 4. rész

Egy nagyon jó kis erősítő pózzal megyünk tovább a mai ászana-szerdán, a deszkával. Most ne a divatos plank-challengekre gondoljunk, próbáljuk meg inkább körbejárni, hogy mik a helyes kivitelezés alappillérei, milyen hatásai vannak, és miért is jó ezt gyakorolni. Ugyan egyszerűnek tűnik, mégis elmondható, hogy az egész testet energetizálja, de különösen fejleszti a has izmait, így… Tovább »

Ászana-szerda, 3. rész

Múlt héten a tádászanát, azaz a hegytartást bontottuk le, menjünk tovább az uttanászanával, amivel úgy is találkozhatunk, hogy előrehajlás állásban, vagy állásból előredöntés. Ugyan egyszerűnek tűnik, mert a -sérveseket kivéve – ki ne tudna előrehajolni? Mégis érdemes odafigyelni az uttanászana helyes kivitelezésre, hogy inkább a jótékony hatásai érvényesüljenek. Mert ilyen pozitív hatásai bizony ennek az… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!