Jóga egyszerűen

Így teremts tökéletes atmoszférát a jógázáshoz – az otthonodban

A jógagyakorlásban kiemelten fontos szerepe van a légzés -és az elme tudatos irányításának, ezáltal vagyunk képesek bizonyos ászanákat kivitelezni – ezért van a legtöbb stúdióban olyan dekor, ami egyszerű, és nem tereli a figyelmet a belső munkáról. A parkok is szuperek lehetnek a gyakorlásra, a természet közelsége és a természetes fények miatt is.   Otthon azonban… Tovább »

Milyen zenére jógázzunk?

Ha egyáltalán zenére jógázunk? Ahány oktatóval, irányzattal találkoztam már, annyiféle a hozzáállás a zenéhez is: sokan úgy gondolják, a zene csak eltereli a figyelmet, nehezíti a befelé figyelést,  főleg kezdőknél, ezért inkább csendben gyakorolnak-oktatnak. Mások csak tradicionális zenében gondolkodnak, ahol például én kezdtem jógázni, ott is csak egy mantra végtelenített változata szólt a 90 perces… Tovább »

Jógatáborozz otthon!

Elutaznál valahová kikapcsolódni, feltöltődni, jógázni, meditálni, de nincs lehetőséged? Van viszont néhány szabad estéd, és hajlandó vagy legalább egyszer kicsit korábban  kelni? Akkor olvass tovább:  alternatív megoldásként kipróbálhatod az otthoni jógatábort – a programot így saját ízlésedre és szabadidődre szabhatod. A kivitelezéshez ajánlok 4 tippet, ha beütemezed egymást követő napokra, az máris olyan, mint egy… Tovább »

7 hasznos tanács kezdő jógázóknak

Azt tapasztalom, hogy a környezetemben egyre többeket érdekel a jóga, szinte menő lett jógázni járni, de sokan még mindig nem tudják, hogyan is vágjanak bele. Rengeteg különböző óra, stúdió között lehet válogatni, sőt, egyre több fitneszterem kínálatában találkozhatunk jógaórákkal, így a bőség zavara az érdeklődőt kihívás elé állíthatja. Ha te is így érzel, feltétlenül olvass tovább! Emellett… Tovább »

Fűszerezd meg az otthoni jógázást!

Nálam még tartanak az ünnepek, és most még inkább otthon, csendes magányomban jógázom. Ilyenkor újra megerősítést nyer, hogy az otthoni jógagyakorlás segít elmélyíteni a saját kapcsolatomat nemcsak a jógával, de  önmagammal és másokkal is – és most nem feltétlenül arra gondolok, hogy kiteszem a szoba ajtajára a ne zavarj táblát 🙂  Ahogy a legtöbb gyakorlónak,… Tovább »

Ászana-szerda, 5. rész

Ma egész nap rohanásban voltam, időnként persze azért eszembe jutott, hogy hűha, ma szerda van, jöhet a következő ászana.  Csak most jutottam az íráshoz, már inkább a pihenésre készülök, és egy rövid gyakorlás után jól esett megpihenni ebben a fekvő gerinccsavarásban. Órán általában a relaxáció előtt végezzük, de bátran alkalmazd bármikor a nap folyamán, amikor… Tovább »

Indítsd ragyogóan a napod! – 7 perc, 8 gyakorlat a kirobbanó reggeli formáért

Nehezen ébredsz, visszahúz az ágy? Nyújtózkodj! De most egy picit figyelj oda a részletekre: ha szánsz magadra hét percet, kicsit lecsendesíted a gondolataidat, tudatosan lélegzel miközben kipróbálod ezt a pár finom nyújtást, máris egészségesebben indítod be a napodat. Ideális egy forró zuhany, vagy a reggeli edzésed után, de ha közvetlenül az ágyból “kipattanva” végzed, figyelj, hogy óvatosabban… Tovább »

Fiúkat a matracra!

Akarom mondani: a jógamatracra! Nemrégiben odajött hozzám egy lány az egyik gerincjóga-óra  után, és megkérdezte, én beengedném-e az órámra a barátját is. Először nem értettem a kérdést: hát persze, miért ne jöhetne? Mert a jógán többnyire lányok vannak…-jött a válasz. Bizony, a jóga “elnőiesedése” már a nyugati kultúra hozadéka, hiszen a jógagyakorlás Indiában sokáig a férfiak… Tovább »

Legyen minden nap egy lefelé néző kutyád!

A dinamikus jógaórán is nagyon sokat használjuk a lefelé nőző kutyát (downward facing dog vagy adho mukha svanasana), és egyébként is ikonikus ászanának számít, de viszonylag keveset beszélünk az előnyeiről, pedig sokkal több, mint egy sima átvezető póz. Álljon itt 5 ok, amiért érdemes mindennap gondosan, odafigyelve gyakorolni: 1. Megnyitja, lenyújtja a túlfeszült hátsó izomláncot… Tovább »

Tippek az otthoni gyakorláshoz

Az ünnepek miatt kimarad néhány óra, így mindenkit arra buzdítanék, hogy otthon is folytassa a jógagyakorlást! A legszebb nyilván az lenne, ha ebből napi rutin alakulna ki, és épp az imént olvastam erről egy jó kis cikket a doyouyoga.com oldalán, röviden a lényeg:   A jógagyakorlásnak természetesen lehetnek előre kitűzött céljai: például erősíteni-megnyújtani a test egyes… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!