Jóga egyszerűen

Jógapózok várakozóknak

Nemrég írtam  az SMS-nyakról egy remélem elég elrettentő posztot, és őszintén bízom benne, hogy azóta mindenki így nézegeti a mobilját:   Azonban ha még ennél is tovább mennél a megelőzésben, és a várakozás perceit ügyintézésnél, postán, bankban, buszra/vonatra várakozva és egyéb esetekben is szeretnéd gerinckímélő, preventív módon eltölteni, mutatok néhány jógapózt, amivel szintén repül majd… Tovább »

7 jógapóz a munkahelyi stressz leküzdésére

Tudom, hogy mindenki imádja a munkahelyét és szeret egész nap ott is ülni, és vannak olyan tuti cégek, ahol rendszeresen át is masszírozzák a kedves kollégákat erre rendszeresített szakemberek. Sokan pedig eljárnak tornázni, pilatesezni, jógázni is, ami mind nagyon szuper. Ha heti rendszerességgel veszel részt 60-90 perces órákon, nyilván az is nagyon hasznos, de gondolj… Tovább »

Hagyd magad lehengerelni…

Igyekszem képben lenni nemcsak az aktuális jóga – hanem fitnesztrendekkel is, de amikor először megláttam az SMR-hengert (SMR, vagyis self-myofascial release, azaz kötőszöveti önmasszázs), kicsit furán néztem: nekem erre igazából nincs szükségem, nyújtok én eleget a jógán. Először is, mi ez a henger? Tulajdonképpen egy szivacsborítású eszköz, amelyet az izompólyákban kialakult feszültségek oldására fejlesztettek ki. Különböző méretű, keménységű… Tovább »

Ászana-szerda, 6. rész

Egy ikonikus ászanával folytatjuk a sorozatot: a pillangótartást (baddhakónászana) nézzük meg most közelebbről. Mi, nők nagyon sok feszültséget “tárolunk” a csípő, a belső comb körül, így számunkra különösen fontos ennek a területnek a nyújtása. A térdek megnyitásával, talaj felé süllyedésével ennek a feszültségnek az elengedését támogathatod, emellett ez a póz a befogadás, a nőiség szimbóluma… Tovább »

Ászana-szerda, 5. rész

Ma egész nap rohanásban voltam, időnként persze azért eszembe jutott, hogy hűha, ma szerda van, jöhet a következő ászana.  Csak most jutottam az íráshoz, már inkább a pihenésre készülök, és egy rövid gyakorlás után jól esett megpihenni ebben a fekvő gerinccsavarásban. Órán általában a relaxáció előtt végezzük, de bátran alkalmazd bármikor a nap folyamán, amikor… Tovább »

Ászana-szerda, 3. rész

Múlt héten a tádászanát, azaz a hegytartást bontottuk le, menjünk tovább az uttanászanával, amivel úgy is találkozhatunk, hogy előrehajlás állásban, vagy állásból előredöntés. Ugyan egyszerűnek tűnik, mert a -sérveseket kivéve – ki ne tudna előrehajolni? Mégis érdemes odafigyelni az uttanászana helyes kivitelezésre, hogy inkább a jótékony hatásai érvényesüljenek. Mert ilyen pozitív hatásai bizony ennek az… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!