Jóga egyszerűen

Jóga úszóknak

Ahogyan a futásnak, az úszásnak is remek kiegészítője lehet a jóga. Megnyújt, ahol kell, és erősít, ahol szükség van rá, plusz ugyanolyan fókusz van a légzésen nemcsak az úszásban, de a jógában is, a légzésritmusra történő mozgás itt is, ott is kulcsfontosságú (más sportot most hirtelen nem is tudnék mondani, amelyben ekkora szerepe van a… Tovább »

10 jógapóz bárhol, bármikor

Későn értél haza, kevés az időd, vagy éppen elaludtál reggel, de nem indulnál el jóga nélkül? Vagy éppen nyaralsz, úton vagy, és csak egy rövid gyakorlás fér bele a napodba? Mutatok 10 ászanát, amely bárhol, bármikor gyakorolhatsz, csak egy matrac és egy viszonylag sík felület kell hozzá!   Hegytartás (Tadászana)Ráhangolódáshoz, kinyújtózáshoz tökéletes, a kivitelezés lépéseit… Tovább »

Jóga olvasás közben vagy olvasás jóga közben?

Ezt nehéz eldönteni 🙂 Nyilván olvasás közben nem tudunk teljes figyelemmel benne lenni a gyakorlásban, és a légzés sem lesz olyan tudatos, én mégis jólesik összekötni a kettőt, bízom benne, hogy egy-egy ászana ilyenkor is fog rajtam valamit.   Nagyon szeretek olvasni, sok könyvem is van, és mivel a könyvespolcom véges, nemcsak új példányokat veszek, hanem időnként a Rukkoláról… Tovább »

Heti ászana: lefelé néző kutya

A lefelé néző kutyát, azaz az adho mukha svanászanát (vagy angolul: downward facing dog) dicsőítő poszt már korábban megjelent, akkor 5 okot soroltam fel, hogy miért is érdemes ezt a szerintem multifunkciós ászanát mindennap gyakorolni. De helye van itt az ászana-sorozatban is, bontsuk le a szokásos módon is! A dinamikus jógában gyakori átvezető póz, sőt… Tovább »

Jógázz a szép sörényért!

Egy nőnek nincs szebb gönce a hajánál – halljuk gyakran. De amikor a copfod vékonyodni kezd, érdemes kicsit több figyelmet szentelni a hajad állapotának. Magam is tapasztaltam már azt a szívszorító látványt, amikor fésülködéskor szinte maroknyi hajszál maradt a hajkefe sörtéi között. A minap azonban olyan cikkre bukkantam a stylecraze.com oldalán, ami megerősített abban, ami… Tovább »

Legyen minden nap egy lefelé néző kutyád!

A dinamikus jógaórán is nagyon sokat használjuk a lefelé nőző kutyát (downward facing dog vagy adho mukha svanasana), és egyébként is ikonikus ászanának számít, de viszonylag keveset beszélünk az előnyeiről, pedig sokkal több, mint egy sima átvezető póz. Álljon itt 5 ok, amiért érdemes mindennap gondosan, odafigyelve gyakorolni: 1. Megnyitja, lenyújtja a túlfeszült hátsó izomláncot… Tovább »

Hátfájás?

…hát persze, hogy azt is jógával enyhítheted 🙂 Hiszen nemcsak nyújtani, erősíteni tudjuk vele az egész testet, hanem igen, gyógyítani is. Számos tanulmány is született már ezzel kapcsolatban, de nézzük meg  inkább a gyakorlatban, mire esküsznek a My Yoga Online szakemberei: 1. Bharadvajasana – törzscsavarás Ez a gyengéd csavarás kioldhatja a feszültséget a hátizmokból, és az izmok-csontok… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!