Jóga egyszerűen

Heti ászana: könnyű ülés

A jóga öt klasszikus ülésmódja közül a sarokülést, vagyis a vadzsrászanát már megnéztük korábban, most egy pihentetőbb, kezdők számára is könnyen kivitelezhető ülésmódot bontunk le, a könnyű ülést vagy más néven szukhászanát (de nevezhetjük törökülésnek is).  A könnyű ülés amellett, hogy az ízületi szalagokat nyújtja, a hátizmokat is erősíti. Oldja a boka, térd merevségét is…. Tovább »

A türelem, a jóga és én

 “A türelem gyakorlásával nem pusztán a helyes, objektív megismerés birtokába jut az ember, hanem jó közérzetet is teremt magának. Ez a mindennapi életben nélkülözhetetlen. A türelem gyakorlásával válik lehetségessé a lelki nyugalmunk fenntartása, és a türelem gyakorlása teremti meg azokat a körülményeket is, amelyek között örömteli életet tudunk élni.” – a Dalai Láma   Nagyon régóta… Tovább »

7 hasznos tanács kezdő jógázóknak

Azt tapasztalom, hogy a környezetemben egyre többeket érdekel a jóga, szinte menő lett jógázni járni, de sokan még mindig nem tudják, hogyan is vágjanak bele. Rengeteg különböző óra, stúdió között lehet válogatni, sőt, egyre több fitneszterem kínálatában találkozhatunk jógaórákkal, így a bőség zavara az érdeklődőt kihívás elé állíthatja. Ha te is így érzel, feltétlenül olvass tovább! Emellett… Tovább »

7 ok, amiért a yin jógát feltétlenül ki kell próbálni

Nem is tudom, hogyan maradhatott ki az újévi terves listámról a yin jóga. Én ugyan a dinamikusabb típusú jógagyakorlást kedvelem, de úgy gondolom, nem árt időnként kipróbálni mást is: a yin lassúsága, megnyugtató csendessége biztosan újszerű élmény lesz, és épp most találtam egy cikket is a doyouyoga oldalán, ami csokorba gyűjtötte az okokat, miért is olyan… Tovább »

Fűszerezd meg az otthoni jógázást!

Nálam még tartanak az ünnepek, és most még inkább otthon, csendes magányomban jógázom. Ilyenkor újra megerősítést nyer, hogy az otthoni jógagyakorlás segít elmélyíteni a saját kapcsolatomat nemcsak a jógával, de  önmagammal és másokkal is – és most nem feltétlenül arra gondolok, hogy kiteszem a szoba ajtajára a ne zavarj táblát 🙂  Ahogy a legtöbb gyakorlónak,… Tovább »

Heti ászana: kobra póz

Remélem nem unjátok még a tartásjavítást, én legalábbis nagyon sokat találkozom mostanában ezzel a problémával, így erre a hétre is egy ilyen ászanát hoztam, a kobra pózt, vagy más néven budzsangászanát. Már az sms-nyak kapcsán is megemlítettem, és nem is hinnénk, mennyire szükségünk van a kobrára, hiszen a tartásjavításon kívül  számos pozitív hatása ismert: nyitja a… Tovább »

A test és elme egyensúlyáért: fa póz – Ászana szerda, 7. rész

Ígértem, hozom: a fa póz az egyik kedvenc gyakorlatom, már csak azért is, mert nagyon jól elő lehet vele készíteni a nehezebb egyensúlyozó ászanákat.   Szanszkrit neve a vriksászna, ebből a vriksa jelenti a fát 🙂 . Amellett, hogy erősíti a lábizmokat, feszessé teszi a farizmokat is, fejleszti az egyensúlyérzéket, növeli az önbizalmat, higgadtságra hangol,… Tovább »

Másfél perc egy siker története?

Pár napja közzétettem egy bejegyzést az egyensúlyról, aztán tessék, ma meglátom ezt a videót a fb hírfolyamomon. Szerintem erről is szól a posztom, csak itt képekben meséli el nekünk Erin Motz, a Bad Yogi mozgalom elindítója (korábban már többször írtam róla, itt és itt), akinek másfél évbe telt összerakni ezt az anyagot. Siker és kudarc,… Tovább »

Találd meg az egyensúlyt – önmagaddal

Egyensúlygyakorlatokkal szinte minden jógaórán találkozhatunk. A fizikai síkon jelentkező előnyök mellett (kifinomultabb koordináció, stabilitás, megnövekedett testi erő) számos, érzelmi és lelki szempontból sem elhanyagolható pozitív hatásai is vannak. Íme három “lecke”, amelyekre az egyensúlypózok megtanítanak, és mindezt a mindennapi életbe is átültetheted. A változás az egyetlen állandóság Attól függően, hogy épp melyik  pózt gyakorlod, hogy… Tovább »

Ászana-szerda, 4. rész

Egy nagyon jó kis erősítő pózzal megyünk tovább a mai ászana-szerdán, a deszkával. Most ne a divatos plank-challengekre gondoljunk, próbáljuk meg inkább körbejárni, hogy mik a helyes kivitelezés alappillérei, milyen hatásai vannak, és miért is jó ezt gyakorolni. Ugyan egyszerűnek tűnik, mégis elmondható, hogy az egész testet energetizálja, de különösen fejleszti a has izmait, így… Tovább »

Vállald be! – 3 egyszerű gyakorlatot a feszültség oldására

Ha egész nap asztal mögött, monitor előtt ülsz, és már annyira beállt a vállad,  befeszültek a váll körüli izmok, hogy szinte már gondolkodni sem tudsz, próbáld ki ezt a 3 egyszerű gyakorlatot: Amire figyelj: Még mindig ülsz? kérlek most állj fel a székről, csípőszéles kisterpeszben végezd a gyakorlatokat, és tartsd be a sorrendet! Az első… Tovább »

Ászana-szerda, 3. rész

Múlt héten a tádászanát, azaz a hegytartást bontottuk le, menjünk tovább az uttanászanával, amivel úgy is találkozhatunk, hogy előrehajlás állásban, vagy állásból előredöntés. Ugyan egyszerűnek tűnik, mert a -sérveseket kivéve – ki ne tudna előrehajolni? Mégis érdemes odafigyelni az uttanászana helyes kivitelezésre, hogy inkább a jótékony hatásai érvényesüljenek. Mert ilyen pozitív hatásai bizony ennek az… Tovább »

Ászana-szerda, 1. rész

Csináljuk jól! Új sorozat indul itt a blogon: az a tervem, hogy minden héten egy-egy klasszikus jóga ászanát veszünk majd górcső alá, kivitelezés, hatások, nehézségi fokozat szempontjából elemezve azokat. Ha már egy ideje jársz jógázni, de vannak még “fehér foltok”, és szeretnél a szokásos instrukciókon kívül többet is megtudni egy-egy pózról, hogy biztonságosan beépíthesd az… Tovább »

Instant jóga vagy küldetés?

Manapság már nem ritka, hogy a népszerű jógaoktatók is kihasználják a közösségi médiafelületek kínálta marketinglehetőségeket, és egyszerre több fronton is jelen vannak, nemcsak a facebookon, instagramon, twitteren, hanem saját youtube csatornát is fenntartanak, folyamatosan tartalmakat osztanak meg, ezzel is a köztudatban tartva magukat, egyre több követőt szerezve. Nem ismeretlen már az “utazó” jógi-jógini fogalma, aki… Tovább »

10 biztos jel, hogy új ruhákra van szükséged

A jóga célja alapvetően az, hogy közelebb kerülj a legigazibb, legautentikusabb énedhez, de mindehhez azért szükséged van tisztességes jógaruházatra is, amely támogatja ezt a verejtékkel borított, füstölő illatú, küzdelmekkel teli utazást. Íme tíz dolog, ami arra utalhat, hogy ideje lecserélni a kopott, vagy már túl laza, esetleg túl szűk jógaruháidat, vagy legalábbis inkább már csak… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!