Jóga egyszerűen

Jóga ünnepek utánra: 7 ászana a jobb emésztésért

Tegye fel a kezét, aki nem lakott jól egyik karácsonyi ebéden-vacsorán sem! Ők ne is olvassanak tovább… A többieknek pedig: így az ünnepek körül azt gondolom, talán nem lövök nagyon mellé, ha egy emésztést segítő gyakorlatsort mutatok 🙂  A jóga egyébként is jó hatással van az emésztésre, de ezek az ászanák különösen jótékonyak egy olyan időszak… Tovább »

Heti ászana: íjtartás

Emlékeztek még az általános iskolás tesiórákról a “bölcsőre”? A jógában is használjuk, csak éppen itt íjtartásnak nevezzük (szankszritül danurászana). Nagyon jó kis hátrahajlító póz, igaz, már középhaladó szintű, de szépen előkészíthetőek vele mélyebb hátrahajlítások, nyitja a mellkast és a test elülső részét. Ha egész nap íróasztalnál, monitor előtt ülsz, vagy olyan sportot űzöl, ami előrehajlásban… Tovább »

Heti ászana: füzértartás

Szeretem az ilyen ászanákat, amikről a helyes kivitelezés mellett lehet kicsit sztorizni, van egy kis színes is amellett, hogy “tadászánából indítsd”… 🙂 A jógában minden ászanának van valamilyen energetikai minősége, például néhány póz vitalizál, feltölt, mások nyugtatnak, stabilizálnak. A füzértartásnak  (más néven malászanának) lecsendesítő hatása van, kiváló póz, ha le szeretnél kicsit nyugodni.  Indiában vagy… Tovább »

Heti ászana: háromszögtartás

Amikor elkezdtem jógát oktatni, egyszer azt olvastam valahol, hogy ha valaki még egy trikónászanát sem tud rendesen megtartani, az ne nagyon tartson órákat másoknak. Ez annyira megmaradt valamiért a fejemben, hogy azóta is szorgalmasan gyakorolom, noha nem gondolom, hogy ez lenne a kulcs a sikeres oktatói tevékenységhez, bár mindenképp jelez egy szintet, az tény. Az… Tovább »

Heti ászana: sarokülés

Az ünnepek és az azokat kísérő nagy lakomák lecsengésével most egy olyan ászanát hozok, aminek számos jótékony tulajdonsága közül először is az emésztést javító hatását emelném ki: ez a sarokülés, de hívják gyémánttartásnak is, szanszkrit neve pedig a vadzsrászana. Ennek a gyakorlatnak  nagy hasznát vehetjük, ha a szokásosnál kicsit később vacsoráztunk,  és nem szeretnénk teli hassal lefeküdni, vagy ha… Tovább »

A csavarások jótékony hatásai

Nagyon szeretem a gerinccsavarásokat, számtalan szempontból támogathatják szervezetünk optimális működését.   Ezekben a testhelyzetekben a vállöv és a csípő ellenkező irányba fordul, de fontos, hogy a vállak maradjanak lazák és egy szintben. Nagyon sokféle csavarás létezik, a törzs alsó, középső és felső részét célzóknak is számos változata van. Ami a legfontosabb azonban ezeknél a testtartásoknál:… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!