Jóga egyszerűen

Így jógáznak a bloggerek – otthon

Emlékeztek még arra a bejegyzésre, amelyben magyar, nem feltétlenül életmód témában blogoló csajokat mutattam be, akik még jógáznak is? (ha nem, katt IDE) Annyira szívemhez nőtt az a poszt, hogy úgy gondoltam, folytatom a témát, és kicsit más oldalról közelítjük meg a kérdést… 


Most azt kérdeztem meg a bloggerpajtiktól, hogyan jógáznak otthon? Nagyon kíváncsi voltam, ki hogyan építette fel az otthoni gyakorlást, hiszen mi van akkor, ha nem jut el stúdióba az ember lánya… A mostani összeállítás is elég színes és inspiráló lett, nézzétek csak: 

 

Gabi, az Anyaszörp bloggere

 

“Mióta anyuka vagyok, és van egy féléves kisbabám, azóta többnyire itthon, videókra van lehetőségem jógázni. Az esti órákban tudok erre sort keríteni, amikor a kisfiam már alszik. Ritkán vonom be a gyakorlásba (pedig tetszik neki), de a jóga számomra a kikapcsolódás, amikor egyedül lehetek, csak magamra figyelek. Korábban heti egyszer eljártam órára, mostanra ez nagyjából havi egyre korlátozódott. Közel három éve játszik nagyon fontos szerepet az életemben a jóga, de az egyedüli gyakorlás valamiért mégsem megy, szeretem az irányítást, szerintem a jógagyakorlást jól fel kell tudni építeni. Vannak kedvenc videóim, oktatóim. A magyar anyagok között nem találtam olyat, amire újra és újra matracra pattannék, de szerencsére külföldi oktatók közül van pár nagy kedvencem. A mostanság abszolút befutómnak IDE KATTINTVA elérhető egy videója magyar alámondással.

Szeretem, mert a csatornáján megtalálhatóak különböző típusú és nehézségű órák, kedvelem az oktató személyiségét, szerénységét, illetve nagyon pontosan és jól magyaráz, szemléltet, szinte élő jógaórán érzem magam vele. A jóga mellett futok (babakocsival is), és a futásaim után is jógagyakorlatokkal nyújtok le általában a játszótéren egy árnyékot adó fa alatt. Egyébként a futás és a jóga tökéletesen kiegészítik egymást, ezért ha kérdezik, mit sportolok, megesik, hogy viccesen azt mondom: futójógázom! :-)”

 

Barbara, a Move it, Blondie szerzője

 

“A jóga számomra egy pozitív függőség. Van időszak, amikor heti kétszer is járok, máskor hetekig nem, de minden újabb alkalommal summázom magamban, hogy izzasztó és nehéz ászanákban benne lenni jó dolog. Merítek belőle a mindennapokban is: érzem, hogy nyugodtabb vagyok, amikor munka közben ülök, kevésbé fáj a derekam és a csípőnyitások is nagyon jó hatással vannak rám. A hatha az örök kedvencem, de az újabb mániám, hogy hatha flow órákra járok. Ha lehet ezzel a kifejezéssel élni, nekem az már a fegyencjóga kategóriába tartozik és a huszadik átkötésnél általában alig tudom lenyomni magam chaturangába, de akkor is megéri.

Amikor nem jutok el jógázni, általában az itthoni pihe-puha szőnyegemre letelepedve szoktam gyakorolni. Szeretem a yin jógás ászanákat, főként a csípőnyító galambpózt, valamint a gerinccsavaró elemeket is. Mostam már fogat fa pózban, sőt, ha elutazom valahova, napozás közben többször talpamat összetéve, a csípőmet leeresztve lazítok. Szóval senki nem mondhatja, hogy nem fér bele a mindennapokba 🙂

Emellett mondjuk még millió más sportot űzök, a blogomból kifolyólag már 110-et próbáltam ki, amikből jócskán maradt is kedvenc. Szóval ha valaki nem is jóga királylány és csak kiegészítésképpen használja, ugyancsak jót tesz magával és a testével. Úgyhogy ne gondolkozz, találd meg a kedvenc irányzatodat, valamint a kedvenc ászanádat és gyakorolj! :-)”
 

Gina, a Stop Sugar blog írója

 
“Magáról a jógáról az volt az elképzelésem, hogy másfél órán át meditál az ember, és kész is vagyunk. Az első csoportos hatha jógán rájöttem, hogy ez ennél sokkal több. Szerencsémre az oktatónak jutott ideje a kezdőkre is, ami meghatározó élmény volt számomra. Rájöttem, mennyi munkát kell beleadni, ha jól akarunk kivitelezni egy ászanát, és összpontosítanunk kell a testünk minden egyes részére. Remek kiegészítő a rendszeres futás mellett; a megfelelő légzésen túl kitartóbbá, hatékonyabbá tett.

A felismerés, hogy lassítanom kell, és tudatosan figyelnem magamra, akkor fogalmazódott meg bennem, mikor inzulinrezisztenciával diagnosztizáltak. Ez azt jelentette, hogy fenekestül felfordult az életem. A diétán és a rendszeres mozgáson túl a mentális részével is meg kellett küzdenem. A jóga egy olyan mozgáskultúra, ami kicsit megállít, és több időt hagy a magammal való törődésre.

Most már szívesebben hatházom otthon, saját tempóban, kötöttségek nélkül, egyedül. Hajnalban az erkélyajtót kinyitva ezzel indítom a napomat; imádom, ahogy beáramlik a hűs szellő, és még csak a madarak csicsergését hallani. Gyakran a Youtube-ról inspirálódom, és igyekszem tartani a heti minimum 2-3 alkalmat. Az ellazulásban és a befelé figyelésben a kiskutyám is “segédkezik”, ami számomra már az ászanák részét képezi 🙂 “

 

Alexandra, a Pink Dust bloggere

 

“Korábban is próbálkoztam a jógával: jártam csoportos órán barátokkal, szűk körben, használtam YouTube videókat otthoni jógagyakorlás céljából, illetve a laptopomon tárolt videókat is teszteltem. Most, hogy a TV-szolgáltatómnál megjelent egy fitness csatorna, ahol szinte minden nap találok számomra megfelelő mozgásformát, beállítottam a naptáramban emlékeztetőket, és a megfelelő időpontokban a TV előtt tornázom. Több oktatóval is “találkozom” így, megtalálhatom a kedvenceimet, és persze nem utolsó sorban a számomra megfelelő szintű órára tudok “járni”. Nem köt sehova bérlet, senki nem vár rám, tehát nem kell átszerveznem a magam vagy mások életét, ha éppen nem érek rá aznap. Persze ez azzal is együtt jár, hogy nehezebben veszem rá magam, hogy a mobilom jelzésekor nekilássak az edzésnek.

Mit tartok még nehéznek az otthoni jógagyakorlásban? Számomra nem könnyű feladat, hogy levegőt vegyek a mozdulatok közben, az meg pláne, hogy helyesen tegyem. Viccesen hangozhat azok számára, akik gyakorlottabbak, de egy kezdő jógázónak nagyon oda kell figyelnie erre, mert nem megy magától. Emellett az sem egyszerű – de ez igaz lenne más otthoni mozgásformára is, amit TV előtt végzünk -, hogy az oktatóra is úgy tudjunk odafigyelni, hogy közben tartjuk vele a lépést, és ha éppen szemből mutat egy gyakorlatot, akkor azt letükrözve vagy egyformán tegyük.

Összességében azonban nagyon tetszik ebben az útban, hogy fejlesztem vele az akaraterőmet, mert nekem a sport mindig is inkább a mozgás iránti elszántságról (főleg annak hiányáról) szólt, nem pedig magáról a mozgásról. Kivétel ez alól a görkorcsolyázás, jégkorcsolyázás, kerékpározás, mert azokat önmagukért is szeretem.”

 

kiemelt kép: corawen / pixabay

 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/jogaegyszeruen

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!