Jóga egyszerűen

Így teremts tökéletes atmoszférát a jógázáshoz – az otthonodban

A jógagyakorlásban kiemelten fontos szerepe van a légzés -és az elme tudatos irányításának, ezáltal vagyunk képesek bizonyos ászanákat kivitelezni – ezért van a legtöbb stúdióban olyan dekor, ami egyszerű, és nem tereli a figyelmet a belső munkáról. A parkok is szuperek lehetnek a gyakorlásra, a természet közelsége és a természetes fények miatt is.

 

Otthon azonban lehetnek olyan tényezők, amelyek elvonják a figyelmet – például a padlóra letekintve a “hú, már megint nem porszívóztam!” vagy az asztalra pillantva a “jaj, tegnap sem pakoltam össze az újságokat…” gondolatok nem feltétlenül azok, amikkel a ráhangolódást kezdeni szeretnénk. Pár egyszerű előkészülettel tökéletesen harmonikus és nyugodt környezetet teremthetsz az otthoni jógázáshoz, íme: 

Készítsd elő a talajt!

Első lépésként alakítsd ki a teret (vagy szobát). Jelölj ki elegendő teret a matracodnak, illetve azoknak az eszközöknek, amiket még esetleg használni fogsz. Ha kicsit arrébb pakolod a bútorokat, nem kell attól tartanod, hogy feldöntöd a tv-t vagy belerúgsz az állólámpába. Ha parkettád van, lehet, hogy kell még valamit a matracod alá terítened, ha viszont túl vastag és puha a szőnyeged, inkább tekerd fel, egyensúly szempontból az nem a legideálisabb.Ha már van elegendő tered, iktasd ki a figyelemelterelő dolgokat a látótérből, ne blokkoljanak a koncentrálásban. Porszívózz fel, pakold el a régi magazinokat, tisztítsd meg a környezetet a felesleges szeméttől – ezek energiája sem terheli így majd a teret. 

Játssz a világítással és a dekorációval

A következő lépés a világítás beállítása. Ha este gyakorolsz, különböző lámpák használatával tudsz hangulatot teremteni. Persze a legjobb a természetes fény, ha reggel jógázol, csak húzd el a függönyöket és engedd beáramlani a fényt!
A szobanövények kellemes biodíszletként funkcionálhatnak, és kicsit természetközelibbé válik tőlük a tér, és nem mellesleg a levegőt is tisztítják. 

Photo by Lena Bell on Unsplash

 

Válassz zenét!

Ha szeretsz zenét hallgatni gyakorlás közben, akkor izzítsd be az otthoni hifit! Ha hangos, nagyvárosi környezetben élsz, az ambient típusú zenék segíthetik az ellazulást (az én kedvenc playlist-em ITT található). Ha nincs hifid, használhatod a a laptopod is erre a célra, vagy végső esetben a telefonodat is. 

A jógabérlet klassz dolog, de sokszor drága és az órarendet nem feltétlenül igazítják a bioritmusunkhoz, és az időjárás sem mindig kegyes a kinti gyakorláshoz. Ám az otthonod mindig kéznél van, ha jógáznál! Alakíts ki tiszta, egyszerű, kényelmes teret a jógázáshoz, növényekkel, variálható világítással, és így mindig olyan lesz a tér, amilyennek épp akarod. Ha a környezeted, ahol jógázol, kellemes és szerethető, könnyebb lesz megszilárdítani a napi jógagyakorlás rendszerességét is. Sok sikert, matracra fel!


forrás
kiemelt kép: Daryn Bartlett on Unsplash

 

Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon isahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!

https://www.facebook.com/jogaegyszeruen

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!