Jóga egyszerűen

Így segíthet a jóga a fogyásban

A jógát általában kevesen kapcsolják össze a testsúlycsökkenéssel, ami valahol érthető is, mégsem egy fitnesztrendről beszélünk. Sokan gondolják még mindig azt a jógáról, hogy “ott csak ülnek és ommoznak, semmi izzadás, semmi izommunka”… Igazából azonban alternatívát jelenthet a test formálására, fitten tartására és hosszú távon az egészség megőrzésére, sőt vannak kifejezetten olyan jógatípusok, amelyek a fogyást is segítik: vinyasa flow, power jóga és a többi.

 

kép: Gothia Towers / flickr

 

A tradicionális irányzatokat sem kell azonban alábecsülnünk, és egyáltalán, maga a jógagyakorlás sok szempontból támogathatja az elképzelésed, ha meg szeretnél szabadulni néhány kilótól. Hogyan? 

Tudatosság

A jóga befelé fordítja a figyelmet, így sikerül könnyebben azonosulni a céllal, amit kitűztél magad elé, és ezáltal kitartóbbá is válsz. A gyakorlás rá fog vezetni, hol van a testednek szüksége nagyobb odafigyelésre, mely testrészeidre kell fokozattan ügyelned, így a sérülések is elkerülnek. Ahogy a tudatosság beépül a mozgásodba, úgy jelenik majd meg más területeken is, pl. a

Táplálkozás

síkján is. Kevésbé vágysz majd a felesleges, üres kalóriákra, a tudatosság a táplálék megválasztásában is jelentkezni fog. Sőt, tapasztalatból mondom, amint a gyakorlás intenzívebbé válik, úgy éred be egyre kevesebb étellel.

Légzés 

A mozgás együtt dolgozik a légzéssel, így hatékonyabb lesz, egy idő után a gyakorláson kívül is. Ezáltal pedig az energiaszinted is emelkedik, ami arra sarkall, hogy korábban kelj, és egész nap aktív, tettre kész legyél. Minél aktívabb vagy, annál több kalóriát égetsz – ugye milyen egyszerű?!

Türelem

Itt nem siettet senki, hogy égjen a zsír 🙂 csak magadra kell odafigyelned, és a gyors és látványos eredmények hajhászása helyett úgy mozoghatsz, hogy közben jól is érzed magad, és mentálisan is feltölt.  

Többfunkciós gyakorlatok

Szinte az összes ászanára jellemző, hogy egyszerre több izmot is dolgoztat, nem úgy mint a fitneszgépek a konditermekben. Tudtad például, hány izomcsoport dolgozik, például a Harcos 2-ben? (ha nem, kattints IDE). A napüdvözletnél pedig nem nagyon ismerek jobb bemelegítést 🙂 

 

Egy kis plusz motivációhoz mit szólnál?
Itt olvashatsz egy jó kis sztorit a témában:
JÓGÁVAL FOGYNI? ERIKA TÖRTÉNETE

 

Súlyfelesleggel jógáznál, de nem szeretnél stúdióba menni?
Nézd meg ezt:
PLUS SIZE JÓGA

 

Egy kis inspirációra lenne még szükséged?
Ezt ajánlom:
 HASZNOS TANÁCSOK KEZDŐ JÓGÁZÓKNAK

 

Újrakezdenéd a jógagyakorlást, de nem tudod hogyan?
Kattints ide:
 6+1 TIPP ÚJRAKEZDŐKNEK

 

 

Olvasnál még?  Ha tetszett a cikk, kövess a facebookon is, ahol akár naponta találkozhatunk, olvasni-, nézni-nézegetni-, hallgatnivalót gyűjtök össze nemcsak jógáról, hanem mozgásról, egészségről, külső-belső szépségről – csak természetesen!
https://www.facebook.com/jogaegyszeruen

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!